Contact
In Dutch – find English below
Bij openen van de pagina blijf ik een ronddraaiende laadanimatie zien.
U gebruikt een oude browser versie. Enkel recente versies van Internet Explorer, Firefox of Chrome worden ondersteund.
De certificaten-pdf's verdwijnen na opslaan.
De pdf's zijn inderdaad niet meer zichtbaar op het formulier. Ze zijn opgeslagen in PIMDAM. Aan de metadata kunt u controleren of dit de juiste is.
Na opslaan kan ik de extra informatie over e-nummers, houderijsystemen en/of dierlijke oorsprong in de sectie Productsamenstelling niet meer zien.
Deze velden verdwijnen inderdaad en het is momenteel technisch niet mogelijk om dit te veranderen. U kunt door het ingredient opnieuw in te voeren de velden weer laten verschijnen.
Ik kan bepaalde velden niet invullen.
Er zijn een aantal velden die niet ingevuld hoeven te worden afhankelijk van verdere invulling, bv. als CE-markering niet verplicht is, dan hoeft er ook geen bestand voor te worden upgeload.
In andere gevallen betreft het automatisch uitgerekende velden, bv. de energiewaarden in de sectie Voedingswaarde. Deze velden zijn uitgegrijsd, maar dit is helaas niet in elke browser even goed zichtbaar.
Als ik een bepaald bestand upload, dan krijg ik een foutmelding bij opslaan/verzenden van het formulier
Vermoedelijk komt dit omdat u een bestand upload dat groter is dan 4 MB. Wij staan enkel pdf-bestanden toe van kleiner dan 4MB.
Tijdens opslaan krijg ik de melding dat er bepaalde secties niet correct zijn ingevuld.
Om op te slaan dienen alle velden die te maken hebben met het uploaden van certificaten correct te zijn ingevuld. Dit gaat dus met name om velden in de secties Voedselveiligheidssystemen, Duurzaamheid/MVO Keurmerken, Onderzoek Houdbaarheidsdatum en Informatie met betrekking tot de verpakking.
Controleert u aub deze secties goed op rode velden. De andere secties hoeven niet correct ingevuld te worden om op te slaan. Om te verzenden dient natuurlijk alles correct ingevuld te worden.
Het formulier is onwerkbaar langzaam.
In het formulier zit een hoop functionaliteit en validatie, waardoor er soms enige vertraging ontstaat (met name tijdens openen en opslaan). Tijdens onze tests is er echter nooit een onwerkbare situatie ontstaan.
Mocht dit bij u wel het geval zijn, dan vragen wij u dit te melden via
mdmfood@hema.nl met daarbij graag datum en tijdstip dat u hinder ondervond, de browser (+versie) die u gebruikt
en beschrijving van welke stappen precies langzaam waren. Hierdoor kunnen wij gericht zoeken naar een oplossing.
Als er een 'long running script' popup verschijnt, kies dan aub voor 'wait/wachten'.
Ik heb een artikel ingevuld, maar heb nog een of meerdere artikelen die nagenoeg dezelfde invulling hebben.
Er is de mogelijkheid om dit te kopieren. Het beste is om dit zo snel mogelijk aan de HEMA productmanager te melden, dan wordt er direct rekening mee gehouden en gaat dit automatisch.
Mocht dit onverhoopt niet gebeurd zijn, dan kunnen wij dit nog herstellen. Stuurt u dan aub de artikelnummers waarvoor dit geldt naar
mdmfood@hema.nl en laat weten welke u al heeft ingevuld.
Mijn vraag staat hier niet tussen.
Indien u algemene en of systeemtechnische vragen heeft, kunt u mailen naar
mdmfood@hema.nl. Wij willen u vragen om zoveel mogelijk informatie mee te sturen. Vermeld aub altijd om welk artikel het gaat, welke browser u gebruikt,
welke stappen u precies bent doorlopen en stuur indien mogelijk een printscreen van de foutmelding mee. Zo kunnen wij snel onderzoeken wat er mis is, zodat u snel verder kunt.
In het Engels – zie voor Nederlands hierboven
After opneing the page I keep seeing a loading animation.
You are using an old browser version. Only recent versions of Internet Explorer, Firefox and Chrome are supported.
The certificate pdfs disappear after saving.
The pdfs are indeed not visiible after saving. They are saved in PIMDAM. Use the metadata to check if the certificate is correct.
After saving I don't see the fields for E-number, eggs and animal origin in the product composition section anymore
These fields disappear after saving and it is technically not possible to show them at the moment. You can enter the ingredient again to make them appear.
It is not possible to fill in certain fields
Some fields are not adjustable depending on the value of other fields, eg if CE-marking is not required no certficate has to be uploaded.
Other fields are automatically calculated, eg. the energy values in the section nutritional value. These fields are greyed out, which is not visible in all browsers unfortunately.
When uploading a certain file, I get an error when saving/sending the form
Probably this is caused by the size of the uploaded file. The system only accepts pdf-files smaller than 4MB.
When saving I get an error message that some sections are not filled in correctly.
To save all fields related to the upload of certificates should be correctly filled in. These fields are in the sections food safety systems, sustainability/CSR labels and research expiry date.
Check these sections on red fields please. Other sections are not validated when saving. To send the form all sections should be filled in correctly.
The form is very slow
In the form contains a lot of functionality and validation, which takes some processing time (in particular during opening and saving). In our tests this processing time was acceptable.
If you might face unacceptable long processing time, we ask you to report this via
mdmfood@hema.nl with the date and time you faced the issue, the used browser (+version)
and a description of the particular sections/steps that were slow. With this information we can find a proper solution.
If you see a 'long running script' popup, please choose to wait.
I filled in a specification and I have some other articles that are almost the same.
It is possible to copy the specification from one to another form. Please inform the HEMA product manager as soon as possible, in that case this is handled automatically.
When this is not handled automatically, it is possible to fix this. Please send the article numbers to
mdmfood@hema.nl and mention which one is already filled in.
I don't see an answer to my question.
If you have technical questions or issues about the system, you can mail to
mdmfood@hema.nl. Please provide as much information as possiblen. Please always mention the article number, the used browser, the steps taken
and if possible screenshots of the error messages. This speeds up are investigation of the problem, so you can continue with your work as soon as possible.